Prijavi se na bilten

Prijavi se na bilten Stellantis Communications i budi u toku na svim vestima.

24 Jun 2015

Alfa Romeo otvara vrata svog Istorijskog muzeja u Arezeu

Alfa Romeo slavi 105. godišnjicu postojanja otvaranjem za javnost svog istorijskog muzeja u Arezeu, (Milano) u Italiji. Ovaj muzej, pod imenom “La macchina del tempo” predstavlja srce jedinstvenog „centra brenda“, i sadrži knjižaru, kafe, dokumentarni centar, stazu za test vožnje, prostorije za održavanje događaja i izložbeni prostor sa delom za prijem posetilaca: savršen spoj prošlosti, sadašnjosti i budućnosti.

Alfa Romeo otvara vrata svog Istorijskog muzeja u Arezeu

Alfa Romeo slavi 105. godišnjicu postojanja otvaranjem za javnost svog istorijskog muzeja u Arezeu, (Milano) u Italiji. Ovaj muzej, pod imenom “La macchina del tempo” predstavlja srce jedinstvenog „centra brenda“, i sadrži knjižaru, kafe, dokumentarni centar, stazu za test vožnje, prostorije za održavanje događaja i izložbeni prostor sa delom za prijem posetilaca: savršen spoj prošlosti, sadašnjosti i budućnosti.

Svečano otvoren 24. juna za vreme svetske premijere novog modela Giulia, Muzej “La macchina del tempo- Museo storico Alfa Romeo” se za javnost otvara 30. juna, i posete će biti moguće svakog dana od 10.00 do 18.00 časova, osim utorkom, dok će radno vreme četvrtkom biti produženo do 22.00 časa. (www.museoalfaromeo.com).

Muzej predstavlja dom najvrednijih predmeta istorijske kolekcije brenda Alfa Romeo koja je sakupljana od ranih 1960-ih pa do danas. Muzej je otvoren 1976. godine i posetiocima je bio dostupan samo uz prethodnu rezervaciju posete. Nakon gašenja proizvodnje u Arezeu i prestanka upravne uloge ovog Centra koji je usledio, muzej je zatvoren 2009. godine. U okviru globalnog plana ponovnog uspostavljanja brenda Alfa Romeo, Muzej u Arezeu – simbolična lokacija za istoriju ove kompanije – prepoznat je kao uporište preporoda ovog brenda. Krajem 2013. godine, arhitekta Benedeto Kamerana pozvan je da predstavi novi dizajn koji bi predstavljao spoj ciljeva ponovnog otvaranja i potrebe za očuvanjem zgrade. Radovi su počeli u leto 2014. godine, a za manje od 12 meseci, ovaj veliki projekat restauracije koji je uključivao ceo kompleks uspešno je završen od strane FCA Partecipazioni.
Ovim arhitekturnim projektom promenjena je namena upravnog kompleksa, prilagođavanjem novim aktivnostima i očekivanom protoku posetilaca. Ključni element dizajna jeste crvena struktura koja se proteže čitavim kompleksom: od izbočenog krova iznad ulaza za posetioce, pa kroz ulaz i sve do početka staze izložbenog prostora sa novim pokretnim stepenicama. Ovaj najnoviji arhitektonski dodatak, koji se jasno vidi sa puta zahvaljujući jarkoj „Alfa“ crvenoj boji, predstavlja simbol preporoda ovog Muzeja: moderno svojstvo, stavljeno u kontekst arhitekture iz 1970-ih, čime se postiže željena veza između prošlosti i sadašnjosti.
Prostorni plan muzeja naglašava karakteristične odlike koje su deo DNK brenda Alfa Romeo; to je dočarano šarmantnom svetlosnom instalacijom koja se vertikalno proteže kroz zgradu: svetla, reči i obeležja stila koja oživljavaju na ekranu koji se spiralno spušta, simbolišući stilski kontinuitet i tehnološku doslednost kroz vreme.
Izložbena postavka sastoji se od 69 modela koji su najviše obeležili ne samo razvoj ovog brenda, već i samu istoriju automobilizma. Od prvog modela A.L.F.A. sa 24 ks, do legendarnih pobednika trke Mile milja (Mille Miglia) poput modela 6C 1750 Gran Sport koji je vozio Tacio Nuvolari, jedinstvenog modela 8C napravljenog od strane Touringa i modela Gran Premio 159 „Alfetta 159”, svetskog šampiona Formule 1  kog je vozio Huan Manuel Fanđo; od modela Giulietta, legendarnog  automobila 1950-ih do modela Championship 33 TT 12. Sama suština ovog brenda svedena je na tri principa: Vremenska linija, koja predstavlja industrijski kontinuitet; Lepota, koja spaja stil i dizajn; Brzina, kao proizvod tehnologije i male težine. Svakom od ovih principa posvećen je po jedan sprat Muzeja.

Vremenska linija zauzima čitav prvi sprat, sa kolekcijom od 19 automobila koji na najbolji način predstavljaju razvoj brenda, a pored svakog od njih se nalazi multimedijalna informaciona tabla. Izložba se završava „interaktivnim sećanjem“, stanicom sa pametnom tehnologijom u kojoj posetioci mogu da pristupe još većem broju detalja o istorijatu svakog od modela. Instalacija pod imenom „Quelli dell’Alfa Romeo” govori o tome kako se ova legenda formirala u rasponu od preko 100 godina, zahvaljujući radu hiljada ljudi koje su doprinele razvoju kompanije: od radnika pa do mehaničara, probnih vozača i dizajnera, inženjera i kancelarijskih službenika. 

Drugi deo izložbe, u prizemlju, naziva se Lepota i podeljen je u nekoliko tematskih celina. Prostorni plan je dizajniran sa dinamičnim i glatkim linijama koji podsećaju na stil najvećih italijanskih karoserista: od „I maestri dello stile” (Majstori stila), koji predstavlja kombinaciju 9 glavnih primeraka stila iz svake ere, do „La scuola italiana” (Italijanska škola), gde su izloženi automobili izrađeni u radionici Touring pod oznakom brenda Superleggera u 1930-im i ’40-im. U centralnom delu nalazi se „Alfa Romeo nel cinema” (Alfa Romeo u filmovima). Nakon toga slede „Il Fenomeno Giulietta„ (Fenomen Giullieta) i „Giulia: disegnata dal vento”  (Giulia: dizajnirana vetrom), sa modelima koji su učestvovali u razvoju ekonomije i italijanskog ukusa tokom 1950-ih i 60-ih godina.

Treći deo je posvećen Brzini i prostire se kroz čitav podzemni nivo. To je najuzbudljiviji deo, i u njemu ljubitelji brenda Alfa Romeo mogu upoznati zvezde najvećih pobeda brenda Alfa Romeo: od „Nasce la leggenda” (Legenda je rođena), posebnog multimedijalnog prostora u kom su grupisane zvezde čuvenih takmičenja između dva svetska rata, do debija u trkama Formule 1 „Progetto 33“ i „Le corse nel DNA“ (Trkanje sa DNK brenda Alfa Romeo).

Posetioci zatim ulaze u „Tempio delle vittorie“ (Hram pobeda), još jednu prostoriju u kojoj slike, zvuci i filmski snimci predstavljaju 10 najvećih trijumfa u istoriji brenda Alfa Romeo. Putovanje kroz ovu legendu završava se u razigranom i spektakularnom finalu: „bolle emozionali“ (mehurovi emocija) koji pružaju iskustvo sveta brenda Alfa Romeo, sa filmom koji predstavlja virtuelnu stvarnost u 360°, i sobom u kojoj posetioci mogu u potpunosti da se užive sedeći u interaktivnim foteljama, gledajući filmove u 4D tehnologiji posvećene legendardnom uspehu brenda Alfa Romeo.

Kompanije FCA Srbija generalni je distributer i uvoznik poznatih automobilskih brendova FIAT, Alfa Romeo, FIAT Professional, Jeep i Abarth.

 

Ostali sadržaji