Prijavi se na bilten

Prijavi se na bilten Stellantis Communications i budi u toku na svim vestima.

18 May 2018

2018 Mille Miglia: druga etapa

Alfa Romeo legenda će još jednom učestvovati na trci Hiljadu milja (Mille Miglia), devedest godina nakon svog prvog uspeha, koji sada slavi projektom „Alfa Romeo: Mille Miglia na 90 lokacija“, ponovo obilazeći najvažnija mesta iz svoje jedinstvene istorije. Jučerašnja runda provela je karavan od Breše do Milana Maritime, u društvu grupe oduševljenih posmatrača koje ovaj događaj uvek privuče

2018 Mille Miglia: druga etapa

Alfa Romeo legenda će još jednom učestvovati na trci Hiljadu milja (Mille Miglia), devedest godina nakon svog prvog uspeha, koji sada slavi projektom „Alfa Romeo: Mille Miglia na 90 lokacija“, ponovo obilazeći najvažnija mesta iz svoje jedinstvene istorije. Jučerašnja runda provela je karavan od Breše do Milana Maritime, u društvu grupe oduševljenih posmatrača koje ovaj događaj uvek privuče

Nakon poravnanja staze i procedura oko trke i tehničkih inspekcija, prva faza trke Mille Miglia 2018. započeo je juče. Ovo rekordno izdanje, sa ukupno 440 timova koji su učestvovali, plus još deset u „vojnoj kategoriji“, okupilo je 900 ljudi iz 36 zemalja sa svakog kontinenta. Četiri stotine pedeset automobila kojima je odobreno učešće u trci Mille Miglia 2018. nose oznake 72 različita brenda, a Alfa Romeo ima posebno veliku grupu, uz više od 47 automobila zvaničnih i privatnih timova. Alfa Romeo je brend čije je ime postavljeno na tablu pobednika najviše puta u istoriji trke: može se pohvaliti sa jedanaest pobeda, jedanaest srebrnih medalja, deset trećih mesta i devet „trojki“, kada su njegovi automobili zauzeli prva tri mesta. Zato je veza između brenda i ove trke zaista posebna, a ove godine predstavlja zaista specijalno izdanje, jer se podudara sa devedesetom godišnjicom prve pobede. Kako bi se proslavila ova godišnjica, projekat „Alfa Romeo: Mille Miglia na 90 lokacija“ je osmišljen kao podsetnik na najvažnije delove ove posebne priče sa devedeset fotografija najupečatljivijih lokacija, od kojih su neke i na ovogodišnjoj ruti.

Učesnici su dali prvi gas juče u 14:30 na stazi Viale Venezia u Breši, u blizini Vrtova Rebufone. Entuzijazam, strasno uzbuđenje i brzina sjedinili su se sa osećajem da je vreme stalo. Novinar Đuzepe Toneli (Giuseppe Tonelli) opisao je trku Mille Miglia 1927. kao „nešto nedefinisano, sa primesama natprirodnog, što podseća na stare bajke“. Vreme nije zaista stalo, tako da se šetnja kroz istoriju legendarnih trka iz prošlosti prihvata oberučke. Da ponovo citiramo Tonelija: „Postoji nešto u imenu Mille Miglia što stvara sliku revolucionarnog dizajna vozila i ljudske smelosti“. Prošlo je više od devedeset godina, a tehnički napredak je neosporiv i očigledan, posebno u modelima Alfa Romeo Stelvio i Giulia. Inovativni motori visokih performansi i upečatljivog italijanskog dizajna sa jedinstvenim tehničkim rešenjima pružaju gradskom terencu i limuzini autentičan Alfa Romeo status. Naravno, oni takođe poseduju i efikasne aktivne bezbednosne sisteme kao što su sistem upozorenja na čeoni sudar (Forward Collision Warning, FCW) sa autonomnom kočmnicom u hitnim slučajevima (AEB) i prepoznavanjem pešaka, integrisanim sistemom kočnica (Integrated Brake System, IBS), upozorenjem o napuštanju trake (Lane Departure Warning, LDW), i tempomatom (cruise control). Ovi važni elementi dolaze u kombinaciji sa izvanrednim dizajnom ovih modela kako bi dobili prestižnu Euro NCAP ocenu od pet zvezdica.

Unutrašnjost automobila pruža bezbednosni i navigacioni užitak, ali ono što oduševljava ljubitelje ovih automobila spolja jesu zategnute, stilizovane, snažne linije, kompaktni oblici, izgled svetla i jedinstveni Alfa Romeo jezik aerodinamičnosti. To je spoj tehničkih i dizajnerskih faktora, izraženih kroz izgled koji budi  Zato su putevi bili krcati. I kako je veče polako padalo, sve više ljudi hrlilo je ka trotoarima i ogradama da bi videli automobile kako prolaze. Toplina bezgranične strast koju je teško opisati i koja je, pre svega, univerzalna. Trka Mille Miglia uzbudljiva je svima, nezavisno od godina, pola ili znanja o automobilima.

 

Ono što je važno je biti prisutan, uz gromoglasni aplauz dok automobili prolaze, i zvuk motora koji preobražava svakodnevne puteve u nešto veće. Jer samo tada, kada karavan prođe, lepota Italije kao sa razglednice dolazi na drugo mesto iza lepote u pokretu, sačinjene od trenutaka koje treba sačuvati. Jedan od prvih tragova ove jedinstvene, sasvim italijanske lepote ukazao se na delu rute između gradića Dezencano del Garda i Sirmione, gde su  restorani za promenu postavili svoje stolove uz ivičnjak, a mušterije se smestile ispod četinara Avenije Mateoti (Viale Matteotti) sa kružnim pogledom na TSD reli. Nakon toga dolazi mirna pozadina promenadom Lungolago Dijaz uz obalu jezera, pre nego što se automobili rastanu sa poluostrvom Sirmione i krenu ka Monzambanu. Još jedan TSD reli, još stolova pored puta, ali ovog puta za piknik, na ivicama vinograda i ispred seoskih kuća. Prolaz kroz Park Giardino Sigurta bio je posebno upečatljiv: ograde trke bile su procvetale ruže, a točkovi su tiho prošli među sveže pokošenim travnjacima i savršeno postavljenim pločnicima.

 

Put ka konačnom odredištu u Cervia-Milano Maritimi podeljen je u skup merenih kontrolnih tačaka i inspekcija pečata. Na početku, svaki takmičar dobija tablicu koja treba da se pečatira u konkretnim trenucima, koji mogu zavisit od početne pozicije automobila. Na prvi pogled je složen, ali ovaj sistem postaje sve prirodniji tokom trajanja trke. Ruta, izabrana na mapama, takođe sadrži vremenske etape. One moraju da se pređu za određeno vreme, pri posebnoj prosečnoj brzini. Šta je zabavnije, čista brzina ili regularnost? Ne postoji jedan odgovor i mišljenja se razlikuju, ali svaki vozač ima volju da pobedi, koja ga navodi čim takmičenje počne. Noć je padala kada je prvi automobil stigao do Milano Maritime. Težina staze mogla se osetiti, ali umor svih je ublažen zapljuskivanjem talasa pored jednog od najatraktivnijih odmarališta na Jadranu, okruženom Cervia četinarima. Letnja sezona još nije počela ali Milano Maritima je topla i puna stila, a „turistički muzej koji je jedinstven na svetu“, kao što je Enco Ferari jednom rekao, bio je glavna atrakcija te večeri.

Ostali sadržaji